Hamburgery i frytki dietetyczne. Zrób to sam!

Hamburgery i frytki dietetyczne. Zrób to sam!

Redakcja

2016-12-25

brak komentarzy

Czy fast foody mogą okazać się pożywne? Wiadomo! To zależy od sposobu ich przyrządzenia oraz jedzenia. Z artykułu dowiecie się, które bary pomijać szerokim łukiem a także jak często można sięgać po hamburgera.

Hamburgery przygotowywane z kotletów wołowych, świeżych pomidorów, ogórków, sałaty, cebuli oraz bułki pełnoziarnistej okazują się zdrowymi daniami. Nie oznacza to, że przynależy do pokarmów lekkostrawnych. To zależy od tego, czy wybierzemy kotlety smażone, czy grillowane i jak sporo sosów znajdzie się w hamburgerze.

Zdrowa odmiana hamburgerów

Miłośnicy hamburgerów, głównym celem utrzymania naszego zdrowia bez odstępowania od ulubionego smaku, powinni zainteresować się własnoręcznym przygotowywaniem potrawy w domu. W pełni niskotłuszczowe okazują się kotlety z kaszy gryczanej, cukinii lub gotowanego kalafiora. Puszystą bułkę z sezamem można zaś z uznaniem podmienić grahamką. Zamiast stosować majonez, sos zaleca się wykonać na podstawie jogurtu ekologicznego, oliwy a także wyselekcjonowanych ziół. Najmniej kcal będą miały hamburgery grillowane a także pieczone zamiast smażonych.

Pizza, która nie tuczy

Pizza z założenia nie bywa tuczącym daniem. To właściwie placek z odrobiną jarzyn a także sera. Aby zredukować wartość kaloryczną włoskiej potrawy, będzie wystarczające wykonać ciasto na włoską pizzę na podstawie pełnoziarnistej mąki. Sos poleca się przeprowadzić ze świeżych pomidorów, zaś dodatki pozostają w gestii kucharza – im bardziej niskotłuszczowe składnik wybierze, tym mniejszą wartość kaloryczną uzyska.

Frytki bez wyrzutów sumienia

Frytki smażone w 100 gramach posiadają więcej niż 350 kcal, zaś pieczone – jedyne 100 kcal. Ziemniaki nie mogą być nazbyt częstym gościem na talerzu osoby odchudzającej się z uwagi na wysoką zawartość danych w sacharydów. Nie przejawia mimo wszystko ogromnej różnicy odżywczej pomiędzy gotowanymi kartoflami a pieczonymi frytkami.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta