Jajka, czy owsianka – co jest lepsze na śniadanie?

Jajka, czy owsianka – co jest lepsze na śniadanie?

Redakcja

2016-12-25

brak komentarzy

Co lepsze na śniadanie,  owsianka czy jaja? Ta pierwsza od lat okazuje się hitem śniadaniowym, jaja dopiero od jakiegoś czasu zaczynają wracać do łask. Ostatnio dość popularne stało się śniadanie białko + tłuszcze, w którym jaja okazują się popularnym artykułem. Który wybór okazuje się korzystniejszy z rana?

Owsianka

Błonnik występujący w owsiance składa się z mieszanki włókna pokarmowego rozpuszczalnego a także nierozpuszczalnego, dzięki czemu będzie miał korzystny wpływ na perystaltykę jelit a także spotęguje proliferację mikroflory jelitowej. Błonnik okazuje się także znany ze swoich cech do obniżania poziomu cholesterolu wewnątrz organizmu.Płatki owsiane okazują się także zasobne w dużo mikroelementów, m.in. magnez, cynk, mangan, selen a także żelazo.

Jajka

Zależnie od towarzystwa, w jakim się istota ludzka obraca, można na temat jajek usłyszeć zbyt odmienne opinie – mimo wszystko obiektywna prawda okazuje się taka, że znajdują się one prawidłowe, i to bardzo !Osoby uprawiające czynny tryb życia, starające się modelować figurę upodobały sobie jaja zwłaszcza z uwagi na wysoką zawartość danych w białka o doskonałym aminogramie. Jednak okazuje się to wyłącznie wisienka na torcie.Prawdziwa kopalnia naszego zdrowia jest w żółtkach, które dostarczają mikroelementów takich jak potas, sód, cynk, oraz cenne żelazo a także selen. Choć są z tego niewiele znane, to jaja mają także dość silne cechy przeciwutleniające, co zawdzięczają obecności kwestii takich jak owotransferyna, lizosom, foswityna a także kartenoidy.Jajka mają także doskonałą kompozycję tkanki tłuszczowej, w tym choćby cenny kwas omega-3.

Co z cholesterolem

Ich niewłaściwa reputacja bywa związana z cholesterolem, ale tak naprawdę jedzenie jajek właściwie nie przejawia wpływu na zakres cholesterolu w krwiobiegu. Dzieje się tak, bo nasz organizm w zbyt ścisły sposób kontroluje metabolizm tego elementu. Gdy jedzenie cholesterolu rośnie, to ograniczona zostaje jego wewnętrzna produkcja w wątrobie a także absorpcja w jelitach, co sumarycznie prowadzi do neutralnego rezultatu.

Zarówno jajka jak i owsianka na śnadanie są dość pożywne dlatego całkowicie nie zaleca się eliminować jednego na rzcz drugiego. Niezmiernie istotna okazuje się  indywidualna reakcja żołądka. Co poniektóre osoby bardzo dobrze się czują, konsumując po wstaniu z łóżka owsiankę oraz redukcję jej na rzecz jajek może popłacić gorszym nastrojem a także załamaniem założeń diety. Z drugiej strony niektóre osoby konsumując po wstaniu z łóżka węglowodany, doznawają niespodziewanego skoku insuliny prowadzącego do pojawienia się stanu hipoglikemii mniej więcej 2 godziny po spożyciu porannego posiłku, co prowadzi do ataku wilczego głodu.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta