Jak chudnąć - zbilansowana dieta czy regularny trening?

Jak chudnąć - zbilansowana dieta czy regularny trening?

Redakcja

2016-12-16

brak komentarzy

Bez pracy nie ma kołaczy, zaś bez ćwiczeń nie ma smukłej postury. Zanim zaczniesz wylewać z siebie siódme poty na sali treningowej, powinnaś mieć na uwadze, że treningi do utraty tchu nie mają nic wspólnego z wypracowaniem smukłej postury. W związku z tym zamiast torturować się na sali fitnessowej, rozpocznij walkę z centymetrami od zdrowej diety i zdecydowanie mniej forsownych treningów. Jak to wykonać? Wyjaśniają eksperci z portalu Lepszy Trener.

Ćwiczenia do utraty tchu

Poprzez wysiłek chcesz zmusić ciało do sięgnięcia po zmagazynowane zapasy energii z warstwy tłuszczowej. W związku z tym w pierwszej kolejności stawiasz na ćwiczenia kardio i bieg do upadłego. Jednak z uwagi na niską wydolność, Twój regularny trening do utraty tchu kończy się dość szybko. A takie działanie nie zbliża do celu.

Wilczy głód

Fakt, że w trakcie treningów nie pozbyliśmy się wiele tkanki tłuszczowej, nie bywa najgorsze. Ciało chce po ćwiczeniach jak najprędzej wyrównać zapasy wykorzystanego glikogenu, najlepiej z dokładką, aby mieć zasób na wycisk w przyszłości. W efekcie - czujesz ssanie w żołądku. W takim momencie łatwo przesadzić i zjeść za dużo. Tym bardziej, że mamy nazbyt dużą wiarę w ilość spalonych kcal w trakcie ćwiczeń. Faktycznie rzadko przekraczają one ilość, którą możemy napotkać w dużej latte.

Z drugiej strony, nie możemy w całości wycofać się z jedzenia. Wtedy nasz organizm (dla którego odnowa energetyczna jest najważniejsza) zacznie sięgać po tkankę mięśniową i ją rozłoży. W efekcie spadnie spoczynkowy metabolizm, czyli ilość kalorii, którą człowiek potrzebuje w ciągu dnia.

Siła tkwi w harmonii

Wiadomo nie namawiamy Cię, żebyś w takim wypadku spędziła cały dzień na kanapie, bo regularny trening i tak nie przyniesie efektów. Odpowiednio dobrany wysiłek w połączeniu ze zrównoważoną dietą to klucz do zwycięstwa. Niech wyznacznikiem ćwiczeń będzie unikanie tych nielubianych aktywności i rozważne dawkowanie obciążeń. Niech Twoja wydolność organizmu buduje się stopniowo, aby z czasem stosować skuteczniejsze w spalaniu tkanki tłuszczowej formy bez ryzyka kontuzji.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi