Właściwości szpinaku

Właściwości szpinaku

Redakcja

2016-12-25

brak komentarzy

Liście szpinaku posiadają cechy antynowotworowe a także obronią bezpośrednio przed miażdżycą. Cechy zdrowotne szpinaku to sprawka beta-karotenu, wit. C i luteiny – popularnych antyoksydantów. Oprócz tego szpinak bogaty okazuje się w potas, żelazo a także kwas foliowy.

Źle zrobiony szpinak był na rzecz wielu użytkowników zmorą dzieciństwa. Całe szczęście obecnie chętnie korzystamy ze wzorów włoskich a także francuskich, dzięki czemu to bogate w odżywcze składniki warzywo smakuje rzeczywiście wyśmienicie.

Cechy zdrowotne szpinaku

Ostatnie badania uzasadniły, że liście szpinaku przejawiają cechy antynowotworowe a także obronią bezpośrednio przed miażdżycą. Jest to sprawka beta-karotenu, wit. C i luteiny – popularnych antyoksydantów, których w szpinaku okazuje się wystarczająco. Szpinak muszą spożywać ludzie zestresowani, okazuje się on ponieważ kopalnią magnezu. Pierwiastek taki posiada wielkie znaczenie na działanie układu nerwowego, bez wątpienia obniża podatność na zdenerwowanie, ma cechy uspokajające. Zmniejsza szansę wystąpienia również bólom a także zawrotom głowy.

Liście szpinaku posiadają sporo zmniejszającego ciśnienie potasu, wobec tego muszą je spożywać ludzie z nadciśnieniem. Co więcej potas współdziała z magnezem, regulując pracę mięśnia sercowego. W liściach szpinaku jest również łatwo przyswajalne żelazo, tyle że w mniejszej ilości, aniżeli bezpośrednio przed laty sądzono (wynikało to z błędów analityków, którzy nieodpowiednio postawili przecinek) – 2,8 mg w 100 g (dzienne popyt to ok. 18 mg na rzecz kobiet a także 15 mg na rzecz panów). Żelazo dostarcza tlen do żołądka a także odgrywa dość ważną rolę w produkcji czerwonych krwinek.

Zielone liście bardzo rekomendowane okazują się paniom w stanie błogosławionym. Zawarty w nich kwas foliowy chroni przed wadami układu nerwowego płodu. Dodatkowo broni on bezpośrednio przed chorobami układu naczyniowego. Szpinak okazuje się również bogaty w wit. K odgrywającą ważną rolę w krzepnięciu krwi, wit. z zespołu B obniżające cholesterol i istotną na rzecz opóźnienia mechanizmów zużycia wit. E. Jeżeli dbasz o linię, obowiązkowo włącz szpinak do swojego menu. Jest niskokaloryczny: 100 g to 16 kcal. Dodatkowo występujące w nim potas a także wit. z zespołu B uczestniczą w spalaniu sacharydów a także tkanki tłuszczowej i przyśpieszają przemianę materii.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Profilaktyka zdrowotnaDieta