Bieganie a odchudzanie - trzy najczęstsze pytania dotyczące biegania!

Bieganie a odchudzanie - trzy najczęstsze pytania dotyczące biegania!

Redakcja

2016-09-13

brak komentarzy

Biegasz lub zaledwie planujesz biegać, by zrzucić wagę? Doskonały pomysł! Doczytaj, jak to zrobić efektywnie i głównie bezpiecznie. Poznaj odpowiedź na najczęściej zadawane pytania dotyczące zdrowego odchudzania poprzez bieganie.

Czy biegając mogę jeść co chcę i ile chcę?

Systematycznie ćwiczące biegaczki nie stronią na ogół od makaronów, słodkości, białego chleba. Czy to oznacza, że mogą je spożywać do woli? Niestety nie. Błyskawicznie przyswajalna energia jest nam niezbędna, by pokonywać przez kilkanaście, czy kilkadziesiąt kilometrów na ćwiczeniach lub zawodach. Lubimy sobie także wynagradzać ciężkie momenty w naszym sportowym życiu. Mimo wszystko objadanie się ile chcesz słodkościami i fast foodami nie wchodzi w rachubę. Tym bardziej, jeżeli zaledwie zaczynasz biegać i nie jesteś w stanie być w aktywności nazbyt długo. W czasie godzinnego treningu spalamy ok. 600 kcal – to są 2 batony lub tabliczka czekoladowych przysmaków. Zjadając każdego dnia taką dawkę słodkości nie dość, że nie schudniesz, to dodatkowo masz ogromną szansę, by przybrać na wadze.

Czy bieganie jest bezpieczne dla ludzi z otyłością?

Dla praktycznie wszystkich z nas bieg czy slow jogging nie tylko jest bezpieczny, lecz również zbawienne dla kondycji. Jednak niemal każdy początkujący biegacz popełnia taki sam błąd: biega za szybko i za dużo do własnych aktualnych możliwości. Dodatkowo stronią od rozgrzewki, rozciągania po ćwiczeniach, a więc ćwiczeń aerobowych. Choćby osoby zgrabne, które przez ostatnie lata nie uprawiały najmniejszego sportu, powinny zdać sobie sprawę, że ich tkankę mięśniową, stawy i więzadła są w słabej formie i obligują do równomiernego wdrażania w aktywność ruchową.

Jak biegać, by szybciej schudnąć?

To jest zależne od twojego stopnia wytrenowania. Jeżeli tylko zaczynasz przygodę ze sportem i nie jesteś w stanie biec ciągiem przez 1/2 godziny, wdrażaj marszo-biegi trwające najmniej pół godziny. W ten sposób sukcesywnie i bezproblemowo będziesz budować wydolność organizmu, ale także wydłużysz okres ruchu, co sprzyja spalaniu więcej kcal.

Czytaj także: Walka z kilogramami na basenie. Jak trenować w wodzie, żeby schudnąć?

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Kankusta Duo Forte w promocji:
Kankusta Duo Forte
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 187 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi