Crossfit czy bieganie?

Crossfit czy bieganie?

Redakcja

2016-12-14

brak komentarzy

Siła oraz wytrzymałość same do Ciebie nie przybiegną. Na Twoje szczęście, już nie trzeba ich gonić - nie trzeba w nieskończoność przedłużać odległości, by przybliżyć się do życiówki. Dorzuć do ćwiczeń treningi siłowe, a skrócisz kilometraż oraz zyskasz świetną kondycję. Crossfit czy bieganie? Okazuje się, iż w kombinacji powodują jeszcze więcej benefitów. 

przyjęło się, iż nie ma lepszej metody przygotowania się do maratonu jak nabijanie kilometrów oraz nic tak nie wspiera na trasie, jak mocna psychika. Wyznawcy nowoczesnego trendu w ćwiczeniach dokonują mimo wszystko przewrotu w owej teorii. Stawiają na krótszy czasowo kilometraż oraz silne mięśnie. Okazuje się, iż elementy crossfitu w silnym treningu o niewielkiej objętości – w kombinacji z krótkimi, ekspresowymi sesjami biegowymi – powodują zdumiewające efekty.

Równocześnie mogą zdecydowanie zredukować kilometraż porównując do standardowych programów dla maratończyków. Poświadczają ultramaratończycy, którzy przygotowywali się do wyzwania 4 Deserts, a więc przekroczenia w sumie 1000 km po pustyniach w skrajnie różnorodnych przestrzeniach świata.

"ZE względu na czasowe ograniczenia wprowadzenie crossfitu odbyło się kosztem ćwiczenia biegowego i to był strzał w dziesiątkę. Mniej biegamy, a lepiej biegamy. Czujemy się także zdecydowanie lepiej i czas dochodzenia do siebie po maratonie jest błyskawiczny" – mówią jednogłośnie gracze ekstremlanej wyprawy.

Crossfit w sportowym wydaniu buduje moc a także wydolność. Taki funkcjonalny program umożliwia uzyskiwać właściwa kondycję. Rezultat?

"Zmiany były bardzo pozytywne – podkreśla Marcin Żuk. – Poprawiłem życiówki na wszystkich dystansach: od 1000 m do maratonu". Własne osiągnięte w kwietniu 4:29:30 skrócił w październiku do 3:59:49: "Po 6 dniach w joggingu na dychę poprawiłem się o 1,5 min. A więc to wpływa" – gwarantuje biegacz.

Proponowany poprzez nas regularny trening może być przełomowy dla Twoich życiówek. Zaawansowani długodystansowcy mogą tak ćwiczyć choćby 3 razy tygodniowo, a po wypoczynku dorzucić intensywny interwał (patrz tabela na końcu) a także 1-2 biegi wytrzymałościowe w przeciągu tygodnia. Początkującym albo mniej przekonanym wystarczy, jeżeli włączą fragmenty crossfitu do jednego z ćwiczeń. Gdy odczujesz, iż Twoje mięśnie przyzwyczaiły się już do owego zestawu treningów, sprawdź inny.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi