Jedzenie po siłowni na skuteczne odchudzanie

Jedzenie po siłowni na skuteczne odchudzanie

Redakcja

2017-01-20

brak komentarzy

Co jeść po treningu? Po ćwiczeniach pozytywnie jest przyjąć posiłek złożony z białek a także cukrów. Taka kombinacja sprzyja uwalnianiu się insuliny, dzięki której efektywnie zachodzi odbudowa glikogenu. Insulina uaktywnia także dostawę aminokwasów do tkanki mięśniowej, wskutek czego gwarantuje lepszą ich odbudowę, funkcjonuje także antagonistycznie w relacji do kortyzolu, a więc hormonu, który sprzyja utracie mięśni. 

Jedzenie po siłowni- skutecznym odchudzaniem

Kwestią sporną może okazać się rodzaj węglowodanów, najskuteczniejszych dla regeneracji po treningu powysiłkowej. Zatem jeżeli regularny trening okazuje się intensywny a także realizowany każdego dnia lub 2 razy na dzień, świetnie okazuje się wybrać składniki o wysokim IG. Jeżeli wysiłek okazuje się podejmowany jedynie sporadycznie, lepiej okazuje się jeść składniki o średnim lub niskim IG. I w tym daniu, nie trzeba bać się niewielkiego dodatku prawidłowych tłuszczów, które wpływają pozytywnie na pracę mięśni, stanowiących także źródło siły do pracy tkanki mięśniowej.

Elementem niezbędnym wszystkich dań osoby aktywnej okazują się bogate w fitozwiązki, wit., minerały a także błonnik, jarzyny oraz świeże owoce. Pozwalają one na przywrócenie balansu kwasowo-zasadowej i wyrównanie poziomu elektrolitów. Przykładami jedzenia po wysiłku fizycznym mogą okazać się: kefir/maślanka/jogurt naturalny z owocami, omlet z jajek z płatkami owsianymi z sokiem z jarzyn, ryż z owocami oraz serem twarogowym, makaron z gotowanymi na parze warzywami a także kurczakiem, bułka z kurczakiem/ jajkiem/ masłem orzechowym i warzywami, baton węglowodanowo-białkowy czy odżywka węglowodanowo-proteinowa (gainer).

W jakim czasie od treningu najlepiej zjeść?

Magazynowanie glikogenu a także synteza białka zachodzi najprędzej w trakcie początkowych godzin po ćwiczeniach. Przyjmuje się, że najkorzystniej bywa przyjąć posiłek potreningowy w okresie 2 godzin od zakończonej aktywności.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

MężczyznaTreningiDieta