Nie chcesz trenować na siłowni? Poznaj Street Workout

Nie chcesz trenować na siłowni? Poznaj Street Workout

Redakcja

2016-09-09

brak komentarzy

"Nie trenuję, bo nie mam gdzie" - okazuje się to jeden z bardzo często spotykanych wymówek ludzi, którzy zamierzają rozpocząć ćwiczenia. Do owej samej kategorii można włączyć "Nie trenuję, bo nie mam czasu". Street Workout jest sportem uniwersalnym, a do jego uprawiania nie potrzebujemy skomplikowanego sprzętu sportowego, jak przykładowo na sali treningowej.

Ogólnodostępność

Street Workout okazuje się sportem ogólnodostępnym, możemy robić treningi gdzie pragniemy i gdy zamierzamy. Program możemy wykonać również na placu na łonie natury, oraz w domu. Ostatnie lata udowodniły wzrost popularności owej dyscypliny sportu, dlatego firmy zaczęły produkować sporo różnorodnego sprzętu sportowego do ćwiczeń. Prywatnie ja mam zawieszony drążek na ścianie i jeżeli nie mam potrzeb pójść na regularny trening ze znajomymi, robię go w domu, realizując podstawy. Efekty są podobne. Dodatkowo dobrym wyborem okazuje się zaopatrzenie się w uchwyty do pompek i skakankę. Na samym początku trudno będzie robić skomplikowane ćwiczenia na drążku.

Czytaj także: Kiedy ćwiczyć, która pora dnia jest najlepsza?

Street Workout - jak rozpocząć?

Wpierw skupmy się na podstawach... Większości użytkowników przeprowadzenie jednego podciągnięcia powoduje dużą trudność, wobec tego zaleca się rozpocząć od treningów generalnych, które wzmocnią i przygotują nasze mięśnie do większego ruchu. Na starcie w Street Workout plan sportowy okazuje się dość prosty. Pompki, w ostateczności pompki na kolanach, pompki na podwyższeniu, trzymanie plank, plank na boku, bench dip, wzmacnianie tkanki mięśniowej talii, pleców – owe wszelkie treningi możemy robić w domu!

I nie zapominaj o obowiązkowym wcześniejszym rozciąganiu

Zamontowanie drążka w futrynie na poziomie pasa pozwoli wam robić podciągnięcia z nogami na podłożu, a gdy właściwie umocnimy ciało, możemy zawiesić drążek na ścianie i już robić klasyczne podciągania, które staną się zdecydowanie bardziej wydajne. Jak widzicie, pretekst "nie mam gdzie ćwiczyć" w tym sporcie nie sprawdza się i zwyczajnie musicie mieć CHĘCI! Powodzenia w treningach.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

MężczyznaTreningi