Plan treningowy na rzeźbę 3-dniowy

Plan treningowy na rzeźbę 3-dniowy

Redakcja

2016-11-27

brak komentarzy

Program na rzeźbę charakteryzuje się określonymi regułami. Okazuje się całkowicie inny, niż program na masę pod kątem ilości treningów, serii, czy powtórek. Wyrzeźbione ciało to pragnienie każdej osoby trenującej i dbającej o własną figurę. Do jej osiągnięcia, jednym z potrzebnych elementów okazuje się stosownie mocny plan treningów. Regularny trening na rzeźbę 3-dniowy dedykowany jest dla ludzi amatorów oraz średniozaawansowanych, ale mogą z niego także zrobić użytek bardziej doświadczeni.

Plan treningowy na rzeźbę 3-dniowy – główne zasady

Plan sportowy na rzeźbę musi odznaczać się określonymi zasadami. Trening powinny być dobrze przystosowane, tak samo jak liczba serii i liczba powtórek. Przerwy między zajęciami i seriami powinny pozwalać osobie ćwiczącej na pełny relaks, wskutek czego utrzymywana jest wysoka intensywność ćwiczenia. Powinny wahać się od 45 do 60 sekund.

liczba realizowanych serii danego ćwiczenia może oscylować w granicy od 3 do 5. Z kolei ilość powtórek zależna jest od typu aktywność, na przykład realizując trening wielostawowe powtórzenia będą utrzymywane w zakresie od 8 do 15, z kolei aktywności izolowane od 12 do 20. Szczególnie świetnym wyborem w treningu na rzeźbę są serie łączone i super-serie, a więc robienie 2, czy 3 treningów bezpośrednio po sobie.

Plan treningowy na rzeźbę 3-dniowy dla amatorów czy doświadczonych?

3-dniowy program na rzeźbę może być realizowany również przez osoby początkujące, jaki zaawansowane. Mimo wszystko trzy dni na treningu okazują się pewnego typu ograniczeniem dla bardziej profesjonalnych. Tutaj lepszym wyborem okaże się program na rzeźbę 4-dniowy, gdyż pole manewru w planowaniu treningów jest okazalsze. Plan sportowy 3-dniowy musi być zmaksymalizowany. Powinno się dobrze łączyć partie mięśni, prawidłowo dobrać aktywność oraz przerwy pomiędzy nimi. Trzy ćwiczenia w przeciągu tygodnia mogą robić przywołane obie grupy ludzi, a także osoby średniozaawansowane w treningu siłowym. Mimo wszystko trzeba wiedzieć, iż zaawansowani wymagają co najmniej 4 dni treningowych tygodniowo. Plan treningowy na rzeźbę 3-dniowy dla takich jednostek musi być ewentualnością. 

Przykładowy plan treningowy na rzeźbę 3-dniowy

System:

Dzień 1: treningi na nogi + aktywności na barki + ćwiczenia na brzuch

Dzień 2: trening na klatkę piersiową + aktywności na triceps + treningi na biceps  

Dzień 3: aktywności na mięśnie grzbietowe + treningi interwałowe

Program musi być błyskawiczny. Przerwy w czasie między seriami i zajęciami powinny wahać się od 45 do 60 sekund. „+” pomiędzy zajęciami oznacza serię łączoną albo super-serię. Obciążenie musi być niezbyt znaczne, tak, by ilość ruchów w serii była jak najbardziej zbliżona do takiej w rozpisce.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi