Plan treningowy na rzeźbę dla początkujących

Plan treningowy na rzeźbę dla początkujących

Redakcja

2016-11-27

brak komentarzy

Będąc osobą początkującą w treningu siłowym wybór rodzaju treningu, do jakiego należy się dostosować jest prosty. W tym początkowym okresie perypetie z kulturystyką najważniejszy okazuje się generalny rozwój ciała. Mięśnie muszą być trenowane częściej, ale z mniejszą intensywnością. Doskonale zaleca się tutaj program FBW, a więc Full Body Workout, który polega na trenowaniu w czasie jednej sesji wszystkich partii mięśni realizując aktywności wielostawowe.

FBW plan treningowy na rzeźbę dla początkujących – wprowadzenie

Program FBW na rzeźbę musi, z wyjątkiem własnych reguł odpowiednich dla Full Body Workout posiadać generalnie przyjęte zasady ćwiczenia redukcyjnego. Co więcej będąc osobą początkującą zaleca się czerpać z porad trenera personalnego albo trenera dyżurującego na sali treningowej. Ich pomoc w programowaniu ćwiczeń albo w samym stosowaniu go będzie nieodzowna.

FBW plan treningowy na rzeźbę dla początkujących – zasady

1. Bazuj na treningach wielostawowych, to one redukują dużo kalorii, stymulują układ nerwowy oraz będą niezmiennie bazą ćwiczeń
2.  Zorganizuj ilość dni treningowych tak, by zmaksymalizować rezultaty, z początku niech będzie ich 3, po 8-9 tyg. możesz podkręcić ich ilość do 4
3.  Po każdym kolejnym dniu ćwiczeniowym wygospodaruj dzień wolny, w tych dniach możesz przeprowadzić program cardio.
4.  Na każdym kolejnym treningu zorganizuj jedno, inne ćwiczenie na daną grupę mięśniową, to po to, by dać różnorodne bodźce mięśniom
5.  Ilość serii w jednym ćwiczeniu może wahać się do 3 do 5
6.  Partie mięśni powinny być trenowane kolejno po sobie od największych do najmniejszych, z uwagi na trudność przeprowadzania treningów na duże oraz niewielkie części mięśniowe
7.  Ilość powtórek w serii może wahać się od 12 do 20/ Stacja musi posiadać długość od 30 do 60 sekund
8.  Przerwy w czasie między zajęciami/seriami muszą oscylować w granicy od 40 do 70 sekund
9. Ćwiczenia FBW możesz trenować w formie obwodu (ćwiczenia obwodowego), co podniesie poziom intensywności, nie zapominaj, by wówczas zdefiniować czy robisz stacje czasowe, czy stacje powtórzeniowe.
10. Słuchaj własnego ciała

Program FBW dla amatorów

Osoby początkujące są niesamowicie zmobilizowane do działania. Wpływem licznych impulsów pragną błyskawicznego oraz spektakularnego postępu. Powinno się mieć na uwadze, iż to zaledwie początek! Moment na obfite ciężary oraz wysoką poziom intensywności ćwiczeniową nadejdzie, ale nie za 7 dni, czy 30 dni. Uzbrój się w cierpliwość! Regularny trening FBW jest dedykowany głownie dla osób amatorów, ale to nie oznacza, iż można go bagatelizować. Bazuje on na wyczerpujących technicznie treningach, które nieprawidłowo przeprowadzane błyskawicznie mogą przyczynić się do urazów. Tak dzieje się coraz częściej, poprzez ochotę zdobywania nowych rekordów kosztem techniki. Nie zapominaj! Realizując ćwiczenia FBW dla amatorów obciążenie nie jest najistotniejsze. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi