Przetrenowanie- skąd się bierze i jak go unikać?

Przetrenowanie- skąd się bierze i jak go unikać?

Redakcja

2016-09-12

brak komentarzy

Czy jesteś jedną z osób, która powiększa poziom intensywności ćwiczenia, spożywa zbilansowaną kaloryczną dietę wraz z suplementami diety, ale twoje rezultaty nie polepszają się? Zamiast tego czujesz się po ćwiczeniach w całości wyczerpany lub zniechęcony do dalszej aktywności? Może to być efekt przetrenowania. Poznaj jego przyczyny.

Mięśnie rosną poza siłownią

Cechą ćwiczenia z ciężarami bywa uszkadzanie struktur tkanki mięśniowej, a relaks oraz jedzenie pozwoli im regenerować się, co przynosi wyższą siłę a także wielkość komórki mięśniowej. Między treningami należy być wypoczęty, a długość wypoczynku zależy w pewnym stopniu od sposobu ćwiczenia i metody treningowej, oraz używanej suplementacji lub wspomagania farmakologicznego. To pojedynczy z przyczyn, na rzecz których nie ma sensu bez rozwagi kopiować ćwiczeń wyczynowych zawodowych kulturystów lub zawodników. Tym bardziej, trenując bez zabronionego wspomagania, trzeba wziąć tak poważnie jak to możliwe zbalansowanie regeneracji po treningu, ćwiczenia (konkretnie jego składowych: objętości a także intensywności) i diety.

Czytaj także: Jak działają superbrzuszki dr Tony'ego Catersiano?

Jak ustrzec się przed przetrenowaniem

Nie ma innego skutecznego środka przeciw przetrenowaniu aniżeli relaks a także wcześniejsze zapobieganie temu stanowi. A najskuteczniejszym środkiem, by wyeliminować problem nieszczęśliwych efektów przetrenowania okazuje się zadbanie o kilka łatwych czynników:

1) Jeżeli trenujesz do wycieńczenia mięśniowego, lub też używasz innych technik intensyfikacji wysiłku, zaleca się z nich zrezygnować na okres mniej więcej 4 tygodni lub zredukować poziom intensywności ćwiczenia do mniej więcej 60%.

2) Po 2 dniach treningu za każdym razem rób pojedynczy dzień wypoczynku. To odżywia nie jedynie mięśnie, ale głównie układ nerwowy, który najgorzej się odżywia. Duże grupy jak nogi lub plecy odnawiają się dłużej aniżeli małe. Z kolei taka grupa jak barki, okazuje się zazwyczaj zaangażowana w ćwiczenia, wskutek czego szybciej ją przetrenować lub kontuzjować.

Czytaj także: 5 męskich wyzwań na sezon jesienny

3) Osiem godz. snu okazuje się odpowiednią ilością, mimo wszystko jeżeli możesz pozwolić sobie na więcej snu, to tym lepiej. Bardzo przydatna okazuje się popołudniowa drzemka, choćby taka 20 minut-30 min.. Suplementy, które pomogą ci błyskawicznie a takżespokojnie zasnąć oraz zacząć odbudowę to: GABA plus kozłek lekarski (waleriana), melatonina, 5-http, ZMA.

4) Systematycznie planuj dni z całkowitym odprężeniem, bez treningu.

5) Zapewniaj sobie wysokiej jakości żywność, dopasowaną do twoich oczekiwań a także celów. Uzupełniaj elektrolity. Przykładowo, jeżeli pragniesz zdobyć masę, trzeba bardzo kalorycznej diety, ale bez cukrów, tłuszczy przetworzonych a także przemysłowych dodatków.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 156 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

MężczyznaTreningi