Superserie - co to takiego?

Superserie - co to takiego?

Redakcja

2016-11-27

brak komentarzy

Pomagają błyskawicznie, efektywnie i nie nudzą. To nie reklama. To superserie. Dzięki nim możesz wyrzeźbić okazalsze mięśnie, nabrać więcej mocy oraz zgubić więcej tkanki tłuszczowej przy niższym wysiłku i szybciej. Zobacz zasady ćwiczeń w superseriach oraz seriach łączonych. Poznaj superserie - co to takiego?

Superserie oraz serie łączone w teorii

Najprawdopodobniej masz pewne pojęcie, co to są superserie, ale dla pewności - szybkie wyjaśnienie. Przeważnie robione programy ćwiczeniowe wyglądają w taki sposób, iż robisz wszelkie serie jednego ćwiczenia, zanim przejdziesz do kolejnego. W superseriach zestawiasz ze sobą 2 treningi i robisz po 1 serii każdego z nich, skracając między nimi przerwy. I powtarzasz to wielokrotnie.

Dłuższy relaks w okresie między seriami w takim treningu pomaga ćwiczyć z większym ciężarami. A to oznacza ekspresowy wzrost tkanki mięśniowej.
Klasyczne superserie realizuje się na przeciwstawne (wyjaśniając więcej fachowo: antagonistyczne) grupy mięśni, przykładowo bicepsy oraz tricepsy, klatkę piersiową oraz plecy, mięsień dwugłowy czy też mięsień czworogłowy uda. Po zrobieniu 1 serii aktywności na jedną grupę mięśniową następną robi się na drugą grupę i tak na zmianę do zakończenia superserii.

Da się dodatkowo wykonywać superserie, wykorzystując odmienne aktywność. Na przykład dla bicepsów oraz tricepsów: 1 seria: zginanie przedramion ze sztangą stojąc, 2. seria: wyciskanie francuskie siedząc, 3. seria: zginanie przedramion z hantlami na modlitewniku, 4. seria: wyprosty ramion na wyciągu górnym.

Inny typ superserii to robienie serii jedna po drugiej, ale wyłącznie na jedną grupę mięśniową albo zespoły tkanki mięśniowej pracujących razem przy danych treningach - te superserie określane są seriami łączonymi. Zazwyczaj aktywność dobiera się tak, by początkowe z nich jest treningiem izolowanym (jednostawowym), a następne - bardziej wymagającym treningiem stymulującym więcej niż pojedynczy staw. Przykłady głównie takich superserii są przedstawione w tym artykule.

Odzyskiwanie czasu

O ile jest krótszy czasowo program w superseriach i seriach łączonych? Załóżmy, iż robisz 4 serie wyciskania na ławce oraz przyciągania ciężaru na wyciągu dolnym siedząc. Robisz 10 powtórek w serii, wypoczywając między seriami 2 minuty. Przy założeniu, iż każde powtórzenie ciągnie się 6 sekund, całość zajmie Ci 24 minuty. Składamy to w superserię, a więc robisz po 1 serii każdego ćwiczenia, wypoczywając między nimi 90 sekund. Jedna seria wyciskania (minuta), 90 sekund wypoczynku, jedna seria przyciągania (minuta) oraz znowu 90 sekund wypoczynku. I tak 4 razy. W sumie zajmie Ci to 20 minut.

W dodatku w czasie między następującymi po sobie seriami wyciskania czy przyciągania przerwa to aż 4 minuty. Dłuższy relaks pozwala na ćwiczenia z znacznym ciężarami na sztandze czy stosie. A to oznacza ekspresowy wzrost tkanki mięśniowej. A więc program okazuje się krótszy czasowo oraz skuteczniejszy - co jest do udowodnienia.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi