Suplementacja a crossfit: pomaga czy szkodzi?

Suplementacja a crossfit: pomaga czy szkodzi?

Redakcja

2016-08-31

brak komentarzy

Crossfit robi w Polsce zawrotną karierę – ten nowy sposób na zdrowy i atletyczny wygląd nie przypomina jednak spokojnej jogi czy pełnego gracji pilatesu. Trening typu crossfit to trening wyjątkowo wysiłkowy, rzec można by nawet agresywny w swym przebiegu – wszystko bazuje na jak najmocniejszym wycieńczeniu ciała w jak najkrótszym czasie. A składa się na niego praktycznie wszystko – może to być zarówno tradycyjne bieganie, jak i... wiosłowanie. Czy przy takiej różnorodności suplementacja i crossift idą w parze? Przekonajmy się.

Crossfit – podstawowe suplementy

Przy tak intensywnym treningu, jakim jest crossfit suplementacja raczej pomaga niż szkodzi. Na idealny zestaw crossiftera składa się 5 podstawowych substancji/preparatów:

1. Witaminy a także sole mineralne

Przy dużym wysiłku fizycznym wypacamy je z ciała, co może doprowadzić do ich niedoboru. Zwłaszcza jeśli nie zapewniamy ich sobie w ramach diety, która jest np. zbyt monotonna. Szczególnie warto w tym wypadku zwrócić uwagę na magnez, który poprawia jakość snu oraz eliminuje wrażenie przemęczenia.

2. Białko

Fundamentalna odżywka w ramach ćwiczeń - białko jest bowiem budulcem tkanki mięśniowej, jego właściwie dobrana ilość wspiera zaś spalanie niechcianego tłuszczu. Co więcej, dobra odżywka proteinowa dostępna jest również w formie bogatych w białko dań. Ważne jest, by pamiętać, żeby białka nie aplikować bezpośrednio po ćwiczeniach. Wówczas ciało zwyczajnie nie jest w stanie go strawić, zatem nic z niego nie zostanie przyswojone. Najdogodniej zażywać białko 60 min. po ćwiczeniach. Zaraz po możemy skusić się na cukry a także aminokwasy.

BCA oraz Glutamina

To 3 rozgałęzione aminokwasy zazwyczaj występujące w naszym ciele: leucyna, walina a także izoleucyna. Najskuteczniejsze składniki posiadają stosunek 3:1:1. Około 35 % naszej tkanki mięśniowej jest zbudowana właśnie z tych aminokwasów, wobec tego są pierwszymi na które dobrze skupić uwagę. BCAA zwiększa regeneracje, chroni przed rozpadem tkanki mięśniowej w trakcie ćwiczeń (wobec tego zaleca się je brać przy ćwiczeniach na czczo), polepsza proces budowania mięśni. BCAA chroni także przed rozpadem tkanki mięśniowej zabezpieczając ją bezpośrednio przed amoniakiem, który jest artykułem ubocznym rozkładu aminokwasów. Bardzo ważna jest także glutamina, najczęściej występujący aminokwas w naszym ciele, który nie jedynie zwiększa poziom testosteronu we krwi, ale jest odpowiedzialna choćby za poziom węglowodanów w organizmie.

4. Sacharydy

Do rozważenia w szczególności w okresie budowania tkanki mięśniowej a także dość długich ćwiczeń wytrzymałościowych. Sacharydy są naszym paliwem a także wspomagają budowanie mięśni i obronią nas bezpośrednio przed ujemnym bilansem kalorycznym wtedy kiedy go nie pragniemy.

5. Kreatyna

Można ją spotkać szczególnie w wołowinie. Kreatyna jest w mięśniach a także pomaga w ich budowaniu i pobudza ich siłę w trakcie ćwiczeń. 

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Kankusta Duo Forte w promocji:
Kankusta Duo Forte
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 154 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

MężczyznaTreningi