Suplementy dla kobiet w fitnessie: pomagają czy szkodzą?

Suplementy dla kobiet w fitnessie: pomagają czy szkodzą?

Redakcja

2016-11-06

brak komentarzy

Na siłownię wybierasz się ze swoim ukochanym? To świetna sprawa - razem na pewno raźniej. Z pewnością podczas wspólnych treningów wzajemnie motywujecie się do przekraczania własnych granic. Natomiast po zakończeniu ćwiczeń Twój facet sięga po koktajl, a Ty? Oczywiście, Ty też możesz, lecz upewnij się, że suplement, który zakupiłaś jest właściwy. 

Dlaczego warto sięgnąć po suplementy takie jak białko serwatkowe?

Argumentem przemawiających za stosowaniem jest ochrona naszych mięśni po wysiłku fizycznym.  Co więcej, przyjmując białko serwatkowe przyspieszamy regenerację i rozwój tkanki mięśniowej. Ale czy powinny sięgnąć po takie rozwiązanie również kobiety? Oczywiście! Nie zapominajmy, że rezerwy tłuszczowe do pozyskiwania energii są zawiązywane dopiero po upływie 30 minut po treningu, ale możemy przyspieszyć ten proces. Jedno jest pewne - jeżeli po treningu pragniemy przedłużyć proces spalania tkanki tłuszczowej powinniśmy zadbać o mięśnie. 

Kiedy warto sięgnąć po białko?

Rekomendujemy spożywanie białka bezpośrednio po wysiłku. W ten sposób ochronimy naszą tkankę mięśniową, a jednocześnie pozbędziemy się niechcianej tkanki tłuszczowej. Dla jeszcze lepszej regeneracji warto spożywać białko również przed snem. Dzięki zawartym w nim aminokwasom wzmacniamy nie tylko efekty ćwiczeń, ale i skórę, włosy oraz paznokcie.

Jakie białko wybrać?

Wybierając odpowiednie suplementy, postawmy przede wszystkim na jakość. Upewnijmy się, że składniki, które wybierzemy nie odbiją się negatywnie na naszym zdrowiu. Postawmy na białko serwatkowe bez dodatku węglowodanów z minimalną zawartością cukru i tłuszczu. Niech suplement będzie bogaty w drogocenne dla zdrowia aminokwasy. Apelujemy o uważne czytanie etykiet. 

A konserwanty?

Zapewne wiele z Was ma wątpliwości i obawia się zawartości konserwantów, lecz to wynika wyłącznie z odpowiedniego wyboru suplementów. Pamiętajmy również o zbilansowanej ilości białka i nie przesadzajmy z jego ilością. Niektóre kobiety stosują białko zamiast konkretnego posiłku - to poważny błąd, który może zaskutkować negatywnymi konsekwencjami. Jeżeli stosujemy rozsądnie, nie ma powodów do obaw. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

KobietaTreningi