Trening w upale. Jak ćwiczyć w gorące, letnie dni?

Trening w upale. Jak ćwiczyć w gorące, letnie dni?

Redakcja

2016-09-21

brak komentarzy

Trening w upalne dni może okazać się bezpieczny pod warunkiem, że będziemy przestrzegali paru zasad, a upalna pogoda nie oznacza przymusu ukrywania się w klimatyzowanym klubie fitness lub w ogóle rezygnacji z ćwiczeń. Dowiedz się, dlaczego w upały gorąca herbata ochładza lepiej niż chłodny napój, co spożyć bezpośrednio przed ćwiczeniami i w jaki sposób trenować, aby nie przyczynić się do przegrzania ciała.

Trening w upale: pij gorącą herbatę

Wymóg popijania dużych ilości płynu w trakcie skwaru jest bezsprzeczne. Nie każdy jednak wie, jak robić to właściwie. Wiele osób popełnia błąd uważając, że jednokrotne wypicie 1 litra płynu bezpośrednio przed ćwiczeniami uchroni ich przed odwodnieniem. Natomiast pijąc w ten sposób wcale nie gasimy pragnienia, lecz przeciążamy serce, które musi przetoczyć wyższe ilości substancji w ciele. Jak zatem nawadniać się efektywnie i z głową? •zaplanuj picie płynu na 1-2 godziny bezpośrednio przed ćwiczeniami. Pij małymi łykami i nie więcej niż 0,4 l substancji na 60 minut. Nadmierna ilość sprawi, że wypłuczemy z ciała witaminy i sole mineralne;

•do popijania wybierz wodę mineralną lub napój izotoniczny, które wyrównają zapasy elektrolitów;

•przed treningiem jak i po nim opłaca się wypić szklankę gorącej herbaty z miętą - ciepłe napoje uruchamiają receptory mieszczące się na języku, które ślą organizmowi sygnał o zwiększonej temperaturze.

W konsekwencji ciało zaczyna się ochładzać. Przeciwny skutek powoduje picie zimnych substancji, które dają tylko krótkotrwałą ulgę i tak naprawdę wpływają na zwiększenie ciepłoty ciała.

Trening w upale: postaw na dietę śródziemnomorską

Na 60 minut przed ćwiczeniami zjedz coś, co nie wypełni do syta żołądka, doda ci energii, a także nawodni. Dobrym wyborem są produkty diety śródziemnomorskiej, której bazą są świeże warzywa i owoce. Podczas skwaru opłaca się spożyć zwłaszcza arbuzy, ogórki, jabłka, melony, pomidory. Te ostatnie są bardzo bogatym źródłem potasu, który stabilizuje gospodarkę wodną ciała. Dobrze sprawdzą się także jogurty - są lekkie i posiadają białko, kluczowy budulec tkanki mięśniowej. Do diety opłaca się dołączyć także pełnoziarniste produkty zbożowe, które zapewnią uczucie sytości i wyrównają zapasy energii. Na upał najlepsze sporty wodne Upalne lato to idealny czas, żeby rozpocząć systematycznie chodzić na basen. Można pływać we własnym zakresie, jak i zapisać się na ćwiczenia grupowe z aqua aerobik. Taka forma aktywności daje ulgę od skwaru, ochładza, a przy tym pomaga zgubić zbędne centymetry. Jeżeli spędzasz wakacje nad morzem, oprócz smażenia się na plaży co jakiś czas wchodź do wody.

Właściwa pora ćwiczeń w upał

Unikaj treningu w porach, gdy słońce operuje najmocniej, to znaczy między 11.00 a 15.00. Wybierz albo godziny poranne (5.00 - 6.00 rano) albo wieczorne. Trening w zacienionych przestrzeniach Staraj się ćwiczyć w przestrzeniach, które dają naturalną barierę przed upałem - w lasach, parkach, ogrodach, nad wodą. Unikaj otwartych przestrzeni, gdzie stale świeci słońce a także nagrzanych asfaltowych dróg i chodników. Biegnąc lub jeżdżąc na rowerze zorganizuj swoją trasę tak, aby mieściło się na niej jakieś źródło wody, przy którym można się schłodzić - na przykład miejska fontanna lub zraszacze.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Forskolin 2 w promocji:
Forskolin 2
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 126 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

TreningiFitness