Ćwiczenia siłowe czy cardio - który trening wybrać?

Ćwiczenia siłowe czy cardio - który trening wybrać?

Redakcja

2016-08-31

1 komentarz

Program siłowy i trening cardio to efektywni poskramiacze Twoich „boczków”, fałdek i dodatkowych centymetrów tu i ówdzie. Pragniesz się przekonać na własnej skórze, który radzi sobie lepiej w tym starciu? Co wybrać, gdy pragniesz wypracować kondycję fizyczną i szczupłą figurę, a co, gdy stawiasz na intensywny trening dla umocnienia mięśni? 

Cardio - mistrz redukcji tkanki tłuszczowej

Spoglądając tylko na badania statystyczne, ćwiczenia wytrzymałościowe pozwalają się pozbyć aż cztery razy więcej fałdek i to szybciej, w porównaniu do do ćwiczeń aerobowych. Wbrew stereotypom trening kardio nie musi się dłużyć w czasie - tutaj kluczem są treningi interwałowe, które aktywizują enzymy mięśniowe przyspieszające redukcję tkanki tłuszczowej. 

Modelowanie postury - trening cardio

Analizy wykonane przez Penn University dowiodły, że grupa badana schudła po 10 kg - jedni realizując ćwiczenia kardio, drudzy trenując siłowo. Dysproporcja była jednak znaczna, albowiem grupa aerobowa straciła przy tym 3 kg mięśni, a druga tylko tkankę tłuszczową. Wniosek? W trakcie ćwiczeniach nie masz wpływu na to, z jakiego miejsca je tracisz.

Sprawdź też, czy naprawdę opłaca się rozciągać po treningu.

Ciężary - mistrz mocy

Program siłowy przynosi solidnego metabolicznego kopa, także po ćwiczeniach, gdy rusza efekt odnowy uszkodzeń mięśni w skali mikro. Ta tkanka jest bez wątpienia zdecydowanie bardziej aktywna metabolicznie aniżeli lipidowa. Co to oznacza? Im większe mięśnie, tym więcej zredukowanych kalorii, także z tych niechcianych „boczków”. 

Modelowanie postury - trening siłowy

W przeciwieństwie do tkanki tłuszczowej, nad tkanką mięśniową mamy zdecydowanie wyższą kontrolę. Dzięki temu możemy trenować nad wybraną partią ciała, szczególnie przez nas nielubianą. Oczywiście, nadal do swojego programu treningowego musimy włączyć kardio, by wydobyć osiągnięte mięśnie spod warstwy tkanki tłuszczowej.

Doskonałym środkiem jest kombinacja obu kategorii w jeden trening. Setki badań dowiodły, że przynajmniej łącząc bieg z dźwiganiem ciężarów kształtujemy figurę lepiej i prędzej.


Dodaj komentarz

Komentarze

fb_989278177859757

2016-09-12 14:21:04


cardio jest dobre na rozgrzewkę, ale tak naprawde podczas treningu siłowego spala się tyle samo kalorii

MężczyznaTreningi