Co jeść po treningu siłowym na masę?

Co jeść po treningu siłowym na masę?

Redakcja

2016-08-25

1 komentarz

Dostarczenie nieodzownych substancji tuż po ćwiczeniach okazuje się nad wyraz ważne. Już wówczas zaczyna się efekt odnawiania, który dzięki odpowiedniemu odżywianiu, możemy usprawnić już na samym starcie. Osoby aktywne fizycznie muszą spożywać wiele. Nie mogą zapomnieć o wieczornym jedzeniu, zwłaszcza gdy regularny trening odbywa się  po zmroku. Jadłospis to baza w tym sporcie! Zatem co spożywać, by mieć siłę bezpośrednio przed ćwiczeniami a także w trakcie nich?

Ważne złożone węglowodany

Najwłaściwszym produktem okazują się złożone węglowodany, które posiadają przynajmniej takie składniki jak makarony, ziemniaki czy inne składniki pochodzenia roślinnego, a zatem wszystkie składniki złożone, których zaletą okazuje się czas ich metabolizmu. Sacharydy złożone wskutek ich wydłużonego procesu trawiennego, podtrzymują więcej dodatni bilans energetyczny w czasie wykonywanego ćwiczenia.

Krótko po wykonanym treningu bądź jakiejkolwiek aktywności,w ludzkim ciele otwiera się tzw. okno anaboliczne. Oznacza to, że ciało zgłasza wówczas popyt na nadprogramowy potreningowy posiłek, który ma okazać się zastrzykiem nieodzownych makroskładników. Oznacza to, że podkręca szybkość działania również przemiana materii, którego funkcją okazuje się spalanie siły w formie dostarczonego produktu spożywczego.

Zjedz zaraz po treningu

Już w ciągu początkowych 15 minut po ćwiczeniach, powinno się zatem zjeść 1 posiłek, który zostanie błyskawicznie przyswojony przez ciało. Nieistotne okazuje się także w tym momencie to, czy ćwiczy się po wstaniu z łóżka, czy po zmroku. W dodatku zaleca się także mniej więcej 60-90 minut po tym jedzeniu zjeść następny, by całkowicie użyć potencjał, jaki otwiera okres anaboliczny, utrzymujący się do 2 godz. po ćwiczeniach. Jeżeli nie doprowadzi się jakichkolwiek substancji, wówczas zostanie pogłębiony katabolizm żołądka, co to oznacza redukcję podskórnej warstwy tłuszczu i, co gorsze, zjadanie indywidualnych mięśniowa.

Zobacz też, jakie tabletki najlepiej działają na przyrost mięśni.

Stroń od tłuszczów

W jedzeniu tuż po ćwiczeniach nie ma tłuszczów. Dzieje się tak, ponieważ tłuszcze w tym okresie zbędnie opóźniłyby absorpcję wyższe wspomnianych makroskładników, szczególnie sacharydów, na które panuje obfite zapotrzebowanie po ćwiczeniach.Zdecydowanie warto nadmienić także, że posiłek po treningu, który został opisany powyżej, zaleca się spożywać wyłącznie a także tylko w dni treningowe. Jeżeli zatem prowadzi się zrównoważoną dietę, to pomimo niedostarczenia tkanki tłuszczowej w tym jedzeniu, zaspokoi się popyt na nie z pomocą pozostałych dań przez cały dzień.


Dodaj komentarz

Komentarze

superunicorn

2016-09-12 14:22:06


białko, białko, białko + trochę węgli. Nic nowego nei wymyślisz

Zdrowie